Konsumentvägledning Övertorneå

För dig som bor i Övertorneå kommun.

Konsumentvägledaren ger dig som privatperson råd om olika typer av köp. Är du missnöjd med en vara eller tjänst som du har köpt är du välkommen att kontakta konsumentvägledaren för att få information om dina möjligheter att häva köpet eller få pengar tillbaka.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Informerar företagare om konsumentfrågor

Kontaktuppgifter

Besöksadress

Tingshusvägen 2
95731 Övertorneå

Besökstider

Tar emot besök när konsumentvägledaren finns på kontoret. Vill ni vara säker på att vägledaren finns på plats när ni besöker kommunhuset ska tid bokas i förväg.

Telefon:

0927-72000

Telefontider:

måndag-fredag 09.00-11.30

Postadress:

Tingshusvägen 2
95731 Övertorneå

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.